Poslední dny na Maui a odlet na Kauai - zahradní ostrov

Údolí KalalauPosíláme pozdrav z nejzápadnějšího většího ostrova Havaje, z “Garden Island” Kauai. Odkazy na fotogalerie z posledních dní v článku.

[Celý článek...]

Maui – jak se máme a co děláme? :-)

Další z duh Především: užíváme si. Maui je krásný ostrov. Nechci říci, že krásnější, než zbývající ostrovy Havaje, neboť každý ostrov má to své, čím je výjimečný, ale právě proto je možno nazvat každý z nich krásný. Maui je úžasné od pláží s průzračnou vodou západního pobřeží, přes majestátní sopku, třítisícovku Halekala, až po rozeklané severní pobřeží, přístupné zatáčkovým šílenstvím, kterému zde říkají Road to Hana.

Cesta na Hawaii, aneb po pár měsících opět na druhou stranu zeměkoule

Lochneska A310 ČSA Měl bych se vrátit k tomu, proč jsem A310 Českých Aerolinií nazval na fotce z předvčerejška “lochneskou”. Tedy, abych začal od začátku. Na Havaj se tentokrát vydávám s Delta Airlines na trase Praha – New York – Los Angeles – Kahului. Cesta z New Yorku dále byla standardní (jestli se dá nekonečnému sezení v letadlech říkat standard), ale cesta z Prahy do New Yorku, ačkoliv jsem jí absolvoval již potřetí…

Zdravíme z Maui!

Vzhledem k pokročilé únavě (dnes jsme vstávali ve tři ráno, abychom stihli výcho slunce nad sopkou Halekala) a ještě přetrvávajícímu jet-lagu dávám zatím k nahlédnutí pár fotek z Maui. Najdete je zde.

Na cestě domů - pozdrav z Hongkongu

Letiště Hong Kong, vánoční stromečekv multi-kulti úpravě. Hala nového letiště je opravdu sáhodlouhá. Já bych ovšem preferoval starý dobrý adrenalinový Kai Tak :-) Trochu (dost) rozlámaní a nevyspalí jsme dorazili po desetihodinovém letu z Sydney na mezinárodní letiště v Hongkongu. Čeká nás ještě jednou repete, tentokrát dvanáctihodinové na cestě do Londýna. Čekáme, až se letadlo natankuje a vzhůru na tvrdé, nepohodlné sedačky našeho A340-600 Virgin Atlantic. Tuto část hodláme kompletně prospat, jinak se to nedá :-) Dvouhodinová cesta z Londýna do Prahy už bude jen takový poklidný doťuk. Jednoduše, Austrálie je zatraceně daleko.

Deštivá Canberra a Modré hory

DSC_0107 Z hlavního města státu Victoria, Melbourne, jsme se přesunuli do hlavního města celé Austrálie, Canberry. Po prohlídce notně uspíšené neuvěřitelným slejvákem jsme zamířili do Modrých hor západně od Sydney zase za nějakou tou přírodou.

Zdravíme z Melbourne, aneb malý rozcestník

DSC_0999 Nějak jsem blog poslední dny zanedbával, buď nebyl k dispozici internet, nebo nebyl čas či nálada, anebo nastalo vše dohromady. Samozřejmě se tu v Austrálii nepoflakujeme a od posledního příspěvku, který jsme psali od Uluru z Northern Territories jsme již navštívili další dva státy. Z Alice Springs jsme přeletěli do Adelaide v Jižní Austrálii a aktuálně jsme v Melbourne, hlavním městě státu Victoria...

Uluru, Ayers Rock, Kata Tjuta - perly středu Austrálie

DSC_0417 Myslím, že tento pohled zná každý, oranžová skála uprostřed ploché buše. Vyskytuje se na obálkách všech průvodců a publikací o Austrálii. Jmenuje se Uluru, aneb Ayers Rock. Již málo se zmiňuje jeho ještě vyšší soused, neméně zajímavé skály Olgas (Kata Tjuta). V blízkosti obou jsme strávili tři krásné dny.

Uluru - intermezzo

DSC_0481 Dnes je pátek a právě vyrážíme od Uluru zpět do Alice Springs, se zastávkou v Kings Canyon. Tři dny u Uluru byly krásné, akorát nás dost vypeklo počasí. Měli jsme typické "pouštní", tj. zataženo, bouřky a déšť :-) Ale neva, užili jsme si to i tak. Chtěl jsem včera sepsat nějaký delší článek, ale dostal jsem se jen k fotkám a usnul jsem. Takže, jestli bude dnes v Alice Springs rozumný internet, snad to dopíšu. Takže zatím ahoj z (deštivé) pouště.

Austrálie - Northern Territory, Alice Springs

DSC_0342 Střed Austrálie, krásná rudá poušť, uprostřed ní městečko Alice Springs a uprostřed něho my! :-)

Australia - Whitsunday Islands a sever Queenslandu

Whitsunday Islands Včera jsme vyměnili auto za loď a vydali se na krásné ostrovy Whitsundays. Dnes nás auto neminulo, neboť jsme se z prázdninových letovisek kolem Airie Beach přesouvali do tropického centra Austrálie, Cairnsu.

Austrálie - prales a tropy

DSC_0590 Nejenom z neustálého přejíždění se skládá naše cesta, občas i něco vidíme. Dnes jsme viděli a hlavně cítili absolutní dusno v tropickém pralese Národního parku Eungella. Po přehlídce snad veškeré cukrové třtiny v Queenslandu jsme pak dorazili do prázdninové destinace, Aerlie Beach.

Austrálie - přesun na sever

DSC_0560 Poslední dny jsou ve znamení přeletů a přejezdů, trávíme více času v autě, než venku a řítíme se na sever. Už jsme dva tisíce kilometrů od Sydney a dnes jsme přejeli cestou do Mackay obratník raka...

Austrálie - Sydney a trochu místní fauny

Jelikož jsem byl včera fotit noční operu a Harbour bridge, po návratu už jsem opravdu na psaní blogu neměl chuť, takže až dnes posílám krátké shrnutí.

Austrálie: Harbour bridge ocelový, Opera betonová, botanická zahrada zelená

image Dnešek byl ve znamení opravdového pochodového cvičení, aneb najdi si svých prvních sto jarních kilometrů po Sydney. Samozřejmě trochu přeháním, ale ne příliš, cesta kolem New South Wales Parlamentu, Botanické zahrady, sydneyské Opery, Harbour bridge, čtvrti The Rocks a staré sydneyské observatoře pár kilometrů opravdu sebrala. Jaké to bylo, se dočtete v článku...

[Celý článek...]

Austrálie: Cesta přes půl zeměkoule, ale jsme tu, klokani!

První den cesty po Austrálii předcházel dlouhý let, který nakonec nebyl tak děsný, jak se zdál. Díky rannímu příletu již máme pár sydneyských pamětihodností v našem itineráři odškrtnuto.

RSS, aneb jak nezmeškat žádné články?

imageTento miničlánek je určen spíše pro internetové začátečníky a "mírně pokročilé". Zkušení matadoři, kteří ví co znamená zkratka RSS, mohou v poklidu vložit RSS tohoto blogu do své čtečky a pokračovat jinými články.

Pro ostatní, kteří přemýšlejí, jakým způsobem zjistit, zda je na jejich oblíbených serverech (především samozřejmě plachow.cz! :-) něco nového bez neustálého kontrolování a prolézání těchto serverů, je určen tento článek.

[Celý článek...]

Den 16 - Poslední den na Hawaii

image Dnešek, ač poslední den na Oahu, se nesl v rytmu zajímavých zážitků, návštěv krásných míst a vůbec tak všeobecné havajské pohody. Ozkoušeli jsme též, co všechno může přinést jedno špatné odbočení a jak se dokážou průšvihy pěkně vršit na sebe! :-)

Den 15 - Ananasová plantáž a maxi-vlny

image Předposlední den na Hawaii se nesl převážně ve znamení ananasů. Navštívili jsme velkou ananasovou farmu a bloudili bludištěm. Nebylo by to však Oahu, abychom neokusili nějaké ty havajské vlny!

[Celý článek...]

Den 14 - Maják Makapu'u a Waimea Bay

image Východní pobřeží havajského ostrova Oahu disponuje opravdu dech beroucími scenériemi horského pásu Koolau a bílými plážemi s modrou vodou. Navštívili jsme však i surferskou Mekku - Waimea beach.

Strana 3 z 4První   Předchozí   1  2  [3]  4  Další   Poslední

Foto z cest...

Nejvyšší bod! Jsme právě 165 metrů vysoko, o celých třicet metrů výše než London Eye! Vlevo je monstrózní hotel Marina Bay Sands s vyhlídkovou plošinou (a obrovským bazénem!), které jsou ještě výše než Flyer. Vpravo je vidět tribuna Marina Bay Floating Stadium, pod níž mj. vede trať F1. Za zálivem Marina Bay jsou mrakodrapy Central Business District, které se právě halí do brutální dešťové přeháňky, která bohužel za chvilku dorazila až sem a zbytek okruhu jsme viděli vcelku prd. Ale my to měli ještě alespoň bez blesků. Za zhruba hodinu dorazila opravdu slušná bouřka. Takové rány, co dělaly blesky jsem snad ještě neslyšel. A pár jich šlo do oblasti Flyeru. Nechtěl bych být zrovna nahoře!
Nejvyšší bod Singapore Flyer

Hledání v článcích

Hostováno u AbsolutNET s.r.o.